İstanbulluların Tatil Merkezi: Şile

Metropol şehrimiz İstanbul, gün geçtikçe kalabalıklaşıyor ve doğallıktan uzaklaşıyor.

Yeşile hasret kalan İstanbullulara kaynak olması için bu hafta, muhteşem doğasına hayran kalınacak Şile’yi gezdik. Ben GZT Seyahat Editörü Recep Tayyip Çelik ve sizinle bu muhteşem günümün özetini paylaşmak istiyorum…

Şile İstanbul’a 90 kilometre uzaklıkta yer alan bir ilçe. Karadeniz’e kıyısı olan bu güzel ilçe yavaş yavaş şehirleşiyor ama hala doğal. İstanbul’un kalabalık yerlerini gezdik, biraz da doğaya kaçalım dedik ve düştük yollara.

Sabah 06.00’da yola çıktık ve yaklaşık bir buçuk saatte Şile’ye vardık. İlk durağımız Darlık Barajıydı, kahvaltımızı burada yaptık. Baraj, kamp tutkunlarının uğrak mekânı. Kamp kurmak için herhangi bir ücret ödemenize gerek yok, çünkü herhangi bir otel, pansiyon, internet veya tuvalet hizmeti de yok. Ayrıca bu baraj İstanbul’un su ihtiyacını büyük ölçüde karşılayan barajlarımızdan biriymiş.

Kavala’ya Benzeyen İlçe: Şile

Kahvaltımızı edip Darlık Barajında biraz gezdikten sonra Şile merkeze doğru yola koyulduk.

Şile merkezde bizi ilk karşılayan yapı Şile Feneri oldu. Şu an ziyarete kapalı olan fener, dünyanın en uzun ikinci feneri. Fenerin manzarası ve bulunduğu kasaba Yunanistan’ın Kavala şehrine çok benzetiliyor. Söylemeden geçmeyeyim, gerçekten muhteşem bir manzarası vardı. Ayrıca fenerin hemen altında küçük bir oda var ve bu odayı müzeye dönüştürmüşler. Şile, festivalleri, plajları, civar gezi alanları ve balık lokantaları ile tam bir turizm bölgesi. İstanbul-Şile otobanı hizmete açıldıktan sonra İstanbulluların kısa süreli geziler için öncelikli tercih ettiği bölgelerden biri haline geldi ki bu da hafta sonları buralar çok kalabalık olabiliyor demek.

Şile Büyük Liman ve Şile Kalesi

Tertemiz bir liman burası. Henüz yaz gelmediği ve deniz ısınmadığı için kalabalık değil.

Yaklaşık 1,5 kilometrelik kumsalda istediğiniz yerde denize girebilir ya da pikniğinizi yapabilirsiniz. Liman herhangi bir işletmeye ait değil, duş, yiyecek vb. ihtiyaçlarınızı karşılamak için hazırlıklı gitmenizi öneririm. Limanın hemen karşısında Şile Kalesi bulunuyor. Denizden gelebilecek saldırılara karşı koyabilmek amacıyla inşa edilmiş olan kale, bazı araştırmacılara göre Bizans İmparatoru Andronikas tarafından yaptırılmış, zaman içinde Osmanlılar tarafından da kullanılmıştır. Ancak biraz araştırdığımızda, kalenin 2000 yıl önce Cenevizliler tarafından inşa edildiğini buldum. Bu arada Şile’de 4 tane kale var. Büyük Limanın hemen karşısındaki Şile Kalesi, yapısı ve bulunduğu konum bakımından en önemlileri olarak görülüyor. Diğer kalelerin isimleri ise: Kalem Kalesi, Heciz Kalesi, Sarıkavak Kalesi.

Kabakoz Köyü

Geçimini odunculuk ve turizm ile sağlayan bu köy tek kelime ile muhteşem. Köyün hemen merkezinde bulunan tarihi çınar tam 700 yaşında. Ayrıca merkezde cami, kahvehane ve yiyecek ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz büyük bir bakkal da var. Köyün içlerine doğru girdiğinizde ahşap evleri göreceksiniz.

Ağva

Sadece tatil için değil günübirlik gezmek için de gidilebilir Ağva’ya. Burası Şile’nin mahallelerinden biri. Tatil deyince aklınıza mutlaka gelecek olan Ağva, İstanbullular için tam bir turizm cenneti.

Ayrıca burada konaklamayı, yabancı turistlerden çok yerli turistlerin sıklıkla tercih ettiğini gördüm. Velhasıl, hazır yaz tatili de başlamışken, hafta içi boş bir gününüzde Şile’yi ziyaret etmenizi ısrarlar önerebilirim.

Her güzel şeyin sonu geldiği gibi bu güzel gezimizin de sonuna geldik. Bu doğayı ve yeşilliği bırakıp İstanbul’a dönmek üzdü bizi ama yapacak bir şey yok. Temiz bir nefes almış olduk diyor ve siz değerli okuyucularımıza veda ediyorum, görüşmek üzere…

Sevgiler,
RECEP

Bu içeriğe emoji ile tepki ver
0 kullanıcı tepki verdi
Seyyah, Öğrenci, İçerik Üreticisi
Bunlar da ilginizi çekebilir
Benzer yazıları okuyabilirsiniz.

Ramazan Geldi Eyüp Sultan Şenlendi!