Kışın Sarıyer Nasıl Olur: Sakin!

İstanbul’un, İstanbul’a en uzak semtlerinden biri olan Sarıyer’i kışın gezme fikri size nasıl gelirdi? Bana ilginç olabilir gibi geldi ve sizin için bir farklılık yaparak Sarıyer’in ormanlarını ve merkezini yağmur altında, buz gibi bir havada gezdim!

Belgrad ormanı

Bahçeköy’de kahvaltı için alışveriş yaparak başladığım Sarıyer turunda ilk durağım Belgrad Ormanı oldu. Otomobille girişin 12 TL olduğu ormana yayalar ücretsiz olarak girebiliyor. Bünyesinde mesire alanları, kamp bölgeleri, yürüyüş ve koşu parkurları ile piknik için bolca yeşillik barındıran Belgrad Ormanı’na girer girmez ilk işim, kahvaltı yapabilmek için güzel bir yerde masa aramak oldu. Ki bence en güzel yerlerden birinde, akarsuyun tam kıyısındaki bir masada, hafif atıştıran yağmurun altında kahvaltımı yaptım.

Kahvaltıdan sonra kafa dinlemek için biraz mola verdim, bir süre sadece akan suyu ve ormandan gelen kuş seslerini dinledim…

su benti

Kısa süren molamın ardından ormanda bulunan 6 benti gezmek için yola koyulmuştum ki karşıma GZT takipçileri çıktı. Takipçilerimizle tanıştıktan ve onlara meşhur GZT çantalarını hediye ettikten sonra yoluma devam ettim. II. MahmudBentine ulaştığımda suların çekilmiş olduğunu görünce biraz hayal kırıklığına uğradım ve bu yüzden de diğer bentlere gitmek yerine sizin önerilerinizle Atatürk Arberetumu’na doğru ilerledim.

Atatürk Arboretum, ziyaretçilerine kartpostallık manzaralar sunuyor.

Atatürk Arberetumu’na gitmek için ormanın çıkışındaki fidanlığı yol boyu takip ettim. Sonunda Arberetum’a vardığımda yiyecek – içecek ile girişin kesinlikle yasak olduğunu öğrendim ve öğrenci olduğum için 7.5 TL ödeyerek içeri girdim. Normal giriş ücreti 20 TL. Parsellere ayrılan ‘fidanlık’ Türkiye’deki nadir bitki türlerinin yer aldığı bir park. Parkın içinde her yer yemyeşil! Ama buna rağmen yağmur hızlanınca rotamı başka bir yöne doğru çevirmek zorunda kaldım.

Erdal Bakkal’ın son hali eski Leyla ile Mecnun izleyicilerini üzüyor…

Kısa bir otobüs yolcuğundan sonra kendimi Kireçburnu’nda buldum. Meşhur yokuşu çıktıktan sonra ‘Erdal Bakkal’a ulaştım. Ama Leyla İle Mecnun’un efsanevi Erdal Bakkal’ından eser kalmadığını gördüm… Erdal Bakkal’ın dükkânı mekruh bir yapıya dönüşmüş. Biraz da Kireçburnu’nu gezdikten sonra bu sefer pek de kısa olmayan bir otobüs yolculuğuyla Taksim’e, günlük gezimin son durağına vardım ve böylece kış gününde gerçekleşen Sarıyer turumun sonuna gelmiş oldum.

İstanbul’daki son duraklarımdan biri olan Sarıyer’den sonra nerelere gideceğim, neler yapacağım tamamen sürpriz! Ama sizin için bazı ipuçlarıInstagram hesabım aracılığıyla her an paylaşabilirim, bu yüzden beni takip etmeyi unutmayın!

Sevgiler,
Recep

Bu içeriğe emoji ile tepki ver
0 kullanıcı tepki verdi
Seyyah, Öğrenci, İçerik Üreticisi
Bunlar da ilginizi çekebilir
Benzer yazıları okuyabilirsiniz.

İstanbulluların Tatil Merkezi: Şile
  • 11 HAZİRAN 2019
  • 610 görüntülenme

Ramazan Geldi Eyüp Sultan Şenlendi!